pátek 19. ledna 2018

Deník miminka za období šestinedělí ( Co je potřeba vyřídit ? Na co si dát pozor ? Co mi opravdu pomohlo ? )
Ahojky , tak mám pro Vás konečně slibovaný *Deník miminka * …...jelikož jste si o to docela psali , tak jsem se rozhodla , že to konečně sepíšu :-) , možná to bude delší článek , ale snad Vám to něco dá , nebo si aspoň u toho odpočinete :-P . Tak kde začít ? No vemem to hezky od začátku :-* , ty co mě sledují a nebo znají , tak vědí , že mám doma rok a třičtvtě starého chlapečka a prosince jsem porodila holčičku :-) … Naštěstí mě z porodnice pustili v pátek , rodila jsem v úterý :-) . Před odjezdem z porodice , jsem si musela dohodnout dětskou lékařku , která Nás naštěstí oobjednala hned po víkendu , na vstupní prohlídku :-* . Měla jsem to štěstí , že si manžel vzal OČR , což znamená ošetřovatelské volno , protože někdo se musel o Matyáška v době mé nepřítomnosti postarat :-) , takže si nezapomeňte při odchodu z porodnice , zažádat o potvrzení , které pak tatének předá v práci …. :)....
Doma mi manžel maximálně pomohl . I přesto , že jsem měla opravdu ryhlý porod , tak i tak , jsem byla celá bolavá , unavená atd , ale byla jsem šťastná , že jsem doma :).
Co se týká mateřské a rodičáku , to Vám povím , to by mě totiž vzteklo :D :D ….. Pokud máte doma jedno dítě, na které tedy pobíráte klasicky rodičovský příspěvek , tak ke dni narození druhého , musíte tento rodičovský příspěvek ukončit a zažádat znova o nový , na druhé dítě :) . Nicméně , jsem musela v ponděí , zajít na sociálku , kde teda slečna vůbec nevěděla , která bije ….... takže jsem musela o týden později přijít znova …... :)) . Jelikož jsem potřebovala potvrzení z OSSZ , protože druhý rodičák mám přes manžela , tak jsme museli zařídit patřičné úřady které to mají pod palcem :) …....No co si budem je to samé papírování , potvrzení no ….... zkrátka jsou tu tací , kterým stát vše davá jen tak :( …..... Jelikož byly svátky tak jsme nechali tu novou žádost , po Novém roce .

Jako další je důležité pokud možno , hned po propuštění , zavolat či zajet na pojišťovnu , většinou má dítě automaticky stejnou pojišťovnu jako matka , každopádně je to potřeba vyřídit jako první :-* . Rodný list přijde cca do měsíce plus mínus ,no buď přijde poštou , nebo si pro něj jedete , záleží co z toho vyplnítě v papírech , které Vám dají v porodnici :) …....
Abych byla upřímná , hrozně mě štve , že šestinedělí má být období , kdy se žena zžívá s novou rolí matky , nebo pokud má více dětí , tak dát „dohromady“ rodinu a to nemluvím o celkovém zdravotním stavu , ať je porod jakýkoliv , přeci jen je to bolestivá záležitost a neuvěřiteně vyčerpávající , ale místo toho musíte běhat po veškerých úřadech , vše zařizovat atd ,atd ….. :-( ….
Teď už k tomu , jak to zvládáme ??? Co si budem povídat , občas je to u Nás jako u komediantů , protože , když nebrečí jedno dítě , tak brečí druhé ,....... a naopak… Musím říct , že z Matyáška se stal milující bráška , samozřejmě je občas jako hrom do police , ale není zlý …. :-* , takže se nemusím bát , že by Evelínce vědomě ublížil. Je samozřejmě těžké , věnovat se oboum , tak aby ani jeden nebyl odstrčený , ale snažím se být pro ně tou nejlepší mámou :-* .

Nicméně to něco stojí a mě to momentálně stojí spánek :-) , bože dopřej mi 24 hodin nepřetržitého spánku :-D …... Ale jejich spokojenost za to stojí :-*

Co děláme celé dny , když je manžel v práci ? : No snažím se , aby alespoň starší syn měl nějaký režim , takže ráno vstanem , jelikož je Matyášek ještě na plenách „ neukamenujte mě za to , vy mi plínky neplatíte :D „ …... zpět k tématu , přebalím obě děti , převlíknu , klasická raní hygiena nás všech :) , udělám snídani , dám si kafíčko a potom se většinou rychle upravím a jdeme ven :-* . Matyášek se vyblbne na houpačkách , pak se naobědvá a krásně spinká a já mám občas chvíli pro sebe :) . Ačkoliv je teď brzy tma , tak odpoledne , už jsme spíše doma a hrajem si a tak :-*.Občas je to opravdu na hlavu , ale nikdy jsem nebyla šťastnější .

Shrnutí toho co je třeba zařídit : a) Dětský lékař/ka
b) Pojišťovna
                    1. Uřady + peníze
                    1. Potvrzení pro manžela ( pokud zustane doma )
Tak jo , tak já se s Vámi pro dnešek loučím , snad to není moc zmatené :-D . Učitě mi do komentářů napište co děláte vy s dětmi když je hnusně , jak jste zvládli šestinedělí a tak :p . Mějte se krásně :-* Simona …..

Žádné komentáře:

Okomentovat